جدیدترین مطالب امروز

فرار از استرس با توپ استرس

مجموعه: سلامت روان تعداد بازدید: 61
۶a99e479b4941dc2c5b4242d0089abd6

توپ‌های استرس را خودتان بسازید و همیشه همراه داشته باشید.

توپ‌های استرس معمولاً اندازه کف دست هستند و برای تسکین اضطراب، تمرکز انرژی و حتی شکلی از ورزش برای عضلات کف دست و انگشتان به کار می‌روند و مفید هستند. با اینکه این نام خودش تصویر فشار و عصبانیت را القا می‌کند اما در واقع این توپ‌های ورزشی می‌توانند خیلی جالب و سرگرم‌کننده باشند و در رنگ‌های روشن ساخته شوند. مطمئن باشید اعتیاد به این توپ‌ها حتمی است زیرا وقتی در کف دستان خود می‌گیرید حس خوبی به شما می‌دهد.

با استفاده از موادی که در ادامه ذکر می‌کنیم می‌توانید یک توپ استرس به اندازه کف دست را برای استفاده معمولی، مثلاً ۵ دقیقه، درست کنید. چندتایی درست کنید و در هر جایی که راحت هستید مثل کیف دستی، میز کار، داشبورد ماشین یا کوله پشتی خود بگذارید تا همه جا راحت به آن دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید آنها را به شیوه‌های جالب رنگ‌آمیزی کنید و به عنوان هدایای کوچک به میهمانان خود در فصل تعطیلات نوروز که به زودی فرا می‌رسد بدهید.

چیزهایی که لازم دارید:

۰۱

  • ۲ بادکنک در ابعاد متوسط و رنگ‌های مختلف
  • قیف
  • قاشق
  • سه‌چهارم پیمانه برنج خشک
  • قیچی

 

نکته:

اگر برنج دم دست ندارید یا دوست دارید توپ استرس شما بافت نرم‌تری داشته باشد، بادکنک‌ را با چیزهای جایگزین مشابه به همین روشی که در ادامه آموزش می‌دهیم پر کنید. چیزهایی مثل آرد، نشاسته و حتی شن نرم می‌تواند جایگزین‌های عالی باشند.

مراحل ساخت توپ استرس

مرحله اول:

۰۲

دهانه یکی از بادکنک‌ها را روی لوله قیف بکشید. حتماً رنگ و طرحی را انتخاب کنید که دوست دارید زیرا این بادکنک روی بادکنک دیگر کشیده می‌شود. رنگ‌های بنفش و طلایی عالی هستند. طبق تحقیقات دانشگاه جیمز مدیسون، کودک درون ما این رنگ‌ها را بیشتر می‌پسندد.

مرحله دوم:

۰۴

وقتی دهانه بادکنک را دور دهانه قیف کشیدید، سه‌چهارم قاشق برنج یا هر ماده جایگزین دیگری که دوست دارید داخل بادکنک بریزید. برای پر کردن بادکنک بیشتر از حجم فعلی آن، از ته قیف برای فشار ملایم برنج استفاده کنید تا دیواره‌های بادکنک مواد بیشتری را در خود جای دهد.

مرحله سوم:

۰۵

بادکنکی که از برنج پر شده است را درست از زیر دهانه قیچی کنید و کمی را خالی باقی بگذارید تا مواد بیرون نریزد. سپس، بادکنک دوم را کمی آن طرف‌تر از دهانه بچینید تا دهانه کاربردی و قابل کار کردن ایجاد کنید.

مرحله چهارم:

۰۶

کناره‌های ورودی بادکنک را جمع کنید و بادکنک دوم را محکم روی بادکنکی که پر از برنج است بکشید تا دهانه برش خورده بادکنک اصلی را در بر بگیرد.

مرحله پنجم:

۰۷

بادکنک‌های پوشیده شده را بین دستان خود بغلتانید تا توپ استرس شکل گرد به خود بگیرد.

 

حالا توپ استرس شما کامل شده و آماده برای استفاده معمولی خودتان است. یا اگر دلتان خواست آنها را در زمان‌های پرمشغله مثل امتحانات، شروع یک شغل جدید یا در فصل تعطیلات به عزیزان خود هدیه دهید.

 

فوت و فن

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “فرار از استرس با توپ استرس”

Code Center